Tävlingsresultat!

Det kanske har framkommit att jag inte är en tävlingsmänniska (än iaf)! Skulle det inte ha snappats upp av samtliga så påminner jag er igen nu!

Jag har tävlat ett par gånger men det är inget jag har tyckt varit roligt. Jag har emellanåt när jag stått och tränat hund blivit sugen på att tävla. Men det har aldrig blivit direkt bra, än så länge blir jag såpass påverkad att jag blir en för dålig förare till mina hundar. Detta är något jag jobbar på, hela tiden. Och tro det eller ej, men det bli bättre!

Nu till överskriften! Sue har tävlat vid två tillfällen häröver. Den första gången med Mosse som förare och den tävlingen kan ni läsa mer om på trialbloggen som Mosse skriver i. Trots endast 3-4 tillfällen att träna tillsammans så knep dom 5:e platsen vilket då blev 85 poäng och två Nationalpoäng (Sue är inte anmäld till National). Kul och grattis säger vi!

Sen tävlade Lotta med Sue härom veckan. Lotta’s ena tik Net har valpar och kunde därför inte tävlas. Dagen innan tävlingen så körde dom två pass tillsammans för att kolla så kommandona satt ordentligt. Resultatet på tävlingen blev endast 52 poäng och anledningen till detta var att Sue strulade på utgången. Damen hade bestämt sig för att hon ville ta det säkra före det osäkra och blev onödigt vid. Där förlorades både mycket poäng men framförallt tid. Men resten såg fint ut!
På samma tävling kom Davey (Sue’s fästman) 3:a med 87 poäng!

20120530-141318.jpg

Jag är väldigt tacksam över att Mosse och Lotta vill tävla Sue då jag inte vill det! Med lite mer samspel mellan dom är jag säker på att det kommer fler bra resultat! Sue hon är glad bara hon får jobba 🙂

2 reaktioner på ”Tävlingsresultat!

Kommentera

